24. juni, tirsdag

Igen en flot dag - kun afbrudt af en let regnbyge midt på dagen. Jeg blev snydt for mit morgenbrus - ingen vand i bruseren! Så noget af dagen blev brugt til at reparere sidespejlet og reparere ledningsforbindelserne til bruserkontakten. Men en tur i skov og ved flod, samt ind til byen blev det da også til - rigtig flot og spændende natur - og for de, der har mod på det, kan man svinge sig i trækronerne.

25. juni, onsdag

Så er det blevet overskyet og køligt. En fin tur ud i naturen i eftermiddag, hvor vejret er blevet fint igen. Blev betaget af børnene i trætoppene - der er højt ned! Alle har sikkerhedsudstyr på.

26. juni, torsdag

Vi har ikke haft sne, hagl og tåge, men ellers har dagen budt på meget blandet vejr. Vi fandt en rute over Dartmoor, som er rimelig for store køretøjer, men derfor er der nu smalle passager alligevel. Landskabet har været smukt og udsigten på vores BritStop plads er slet ikke ringe.  mulighed for el og vand. Vi ringede i forvejen, så vi blev taget vel imod og vist til vor plads. En smuttur på Rangerne til Farm Shoppen og vi var 200 kroner fattigere, men havde fået lidt madvarer til de næste par dage - så måske et meget godt bytte! og glem ikke gratis overnatning med legekammerat til Speedy!

27. juni, fredag

Kort før frokost nåede vi Englands sydligste punkt, Lizard. Selv om vi brokkede os over dårlige parkeringsforhold endte vi på en udmærket parkering, hvor vi både kunne få vor middagspause og tage på tur med Rangerne. Men her er dog underligt! Den første vej vi kørte ned ad var der bare regnvejr! - den næste vej vi prøvede, var overskyet - men tredje vej førte både til sydspidsen og solskin! Efter den lidt udfordrende tur langs klippekanten, trængte vi til Cornish Creme Tea - the med boller og tyk fløde med marmelade - så har vi prøvet det! Videre til Tregellast Barton Farm - BritStops - for natten. Udsigt til geder og høns - og mulighed for at spise på deres restaurant - vi vil bare slappe af.

28. juni, lørdag

En del regn i nat - vågnede ved hanegal! Har besluttet ikke at køre for langt i dag, da jeg er træt. Ca 50 kilomter til Cardinney Car & Camping Park, som kun er få kilometer fra Lands End. En lille hygelig grøn plads og venlig modtagelse. Ikke så mange muligheder for Rangerture uden for pladsen - ikke uden at skulle op på den trafikerede vej, hvor vi føler os lidt udsatte på vore små køretøjer. Slappet af - det har holdt tørt og solen har tittet frem ind i mellem. Er man i England skal man vel have Fish & Chips - sidste gang var for 37 år siden - så det bestilte jeg i restauranten til aften - vi spiste i Erwin. Jeg er stadig ikke helt betaget af denne engelske nationalspise - men vel ok!

29. juni, søndag

Fantastisk vejr - fantastisk afslapning!

30. juni, mandag

Overskyet, men ellers fint, så ad sted til verdens ende! Nå nej, Lands End! Vi var tidligt der ude, så næsten ingen biler - men det kom der efterhånden. Erling lavede kaffe, mens jeg gjorde Rangerne klar - selve turistcenteret er lidt af det sædvanlige cirkus, men kysten er flot og vi fik os en fin tur på Rangerne - også med udsigt over Sennen Cove. Jeg var inde og købe en enkelt souvenir - mens jeg stod og ventede på at betale morede jeg mig over ekspedienten som betjente to damer før mig: “Thank you my beauty” - “Here you are my beauty” - mindst 10 gange sagde han “My Beauty” - jeg var selvfølgelig spændt på hvad han ville sige til mig: My Beauty!!! mindst ti gange! Jeg forestillede mig en stor grov havnearbejder: My Beauty!

1. juli, tirsdag

Så er vi faktisk på vej hjem! Vi fulgte nordkysten et stykke vej og holdt frokostpause ved stranden - parkeringsvagten tiltalte os på dansk! Det viste sig at han havde boet to år i Danmark - det havde resulteret i at han har et dansk barn, men moderen er gift med en anden! Nå, men hyggelig fyr, som syntes det var lidt sjovt at tale lidt dansk. Jeg vil jo helst køre på små hyggelige småveje, men her er småvejene så smalle og bevoksede, at man skal været yderst koncentreret når man fylder 230 cm i bredden. De større vej er temmelig befærdede og ikke så hyggelige - så jeg er lidt træt af at køre her, så vi tager den lige vej til Frankrig - kun afbrudt at et besøg i Ashford for at købe vore to batteriladere til Rangerne. Til aften benytter vi BritStops og holder hos Chelston Motorhomes i Wellington.

2. juli, onsdag

Vi har holdt os på de store veje, så der er ikke så meget at fortælle - dog var vi forbi Stone Hedge - som jeg husker det, for mange år sinden, kunne man se det fra vejen - ak og ve, nu er det en stor turistatraktion med kæmpe parkeringsplads og alt turistgøjlet - så vi droppede den sag! Holder igen på en BritStop - denne gang en gård med gårdbutik - Court Farm Butchery and Country Larder.

3. juli, torsdag

Vi er ved at gå til af af varme - op til 28 grader idag. Ledte efter en overfart i aftes - Eurotunnelen 357 £ - færge 90 £ for en overfart i dag - lidt for stor prisforskel, så vi valgte færgen - 1½ times sejllads, det er jo til at holde ud. Derfor sidder vi nu og stønner af varme på camperpladsen ved Carrefour, hvor vi også holdt før vi tog over til England. (13. juni) Vores stops hos Electrokart i Ashford gik fint og vi har nu to nye 24 volts ladere til Lithium batterier. Ingen billeder og ingen filmklip! Og dog! Op til 26 grader trykkende varme.