4. juli, fredag

Rigtig lummervarm dag med temperaturer op over 28 grader - kun afbrudt af en smule regn midt på eftermiddagen. I Ostend fandt vi frem til den store camperplads i havnen - slappede af og havde en Rangertur rund i havneområdet - havde planlagt at blive natten over, men opdagede et skilt som forbød overnatning på pladsen! Så videre - ikke mange camperpladser, så en campingplads blev vort mål. Landschapscamping Polderzicht i Holland. En rigtig hyggelig campingplads på landet, omgivet at blomstrende kartoffelmarker. Kun 12,5 Euro inkl. strøm og internet. Hele pladsen er anlagt med træer og blomsterbede, selv lamperne har blomsterkasser.

5. juni, lørdag

Forfriskende regn i formiddag. Vi nåede 28 grader i går og natten har været lummer, så søvnen har ikke været for god. Vi besluttede hurtigt at en hviledag ville være passendende, det er jo Sabbat!

6. juli, søndag

Endnu en lummer nat - tømning og vandpåfyldning - og så ad sted. Vi valgte den vestlige “øhopperrute” - tunnel og flere diger og sluser. Gjorde holdt ved en strand, hvor vi så på modelbilrace - speedy tog activ del i racet! - og øvelse i redning med hellikopter. De sorte skyer slap vi uden om - men hen under aften så gav det virkelig regn! Vi forsøger at møde Lars, Suzi, Liva og Tiuri - det lykkedes jo ikke på udturen - se her! Vi har vist en mulighed i morgen - hvis vi kan nå frem til deres overnatningssted. Til aften holder vi på en camperplads ved havnen i Alblasserdam lidt uden for Rotterdam.  10 Euro - mulighed for vand og tømning - gratis wifi.

7. juli, mandag

Tørvejr til morgen - Speedy og jeg gik en tur til bageren for at købe brød - kagerne var klar til salg, men brød kunne vi ikke købe før om en halv time! Så gik jagten ind på Lars og Co. - lidt indkøb undervejs - en kaffepause ved kanalen - endte ved et uheld på motorvejen over kanalen, men kunne se dem campere ved kanalbredden! Vende på en lille parkeringsplads, som krævede at jeg måtte ud og spænde traileren fra for at kunne komme ud fra pakeringsområdet igen - fandt den rette vej ned til deres overnatningssted - blind vej med vejarbejde - en venlig autocampist sendte os til byens camperplads - parkere og gøre Rangerne klar - bevidste om at det snart var afgang for Lars og Co. -  ned til den blinde vej - kunne ikke komme nærmere! - jeg lod Erling være parkeringsvagt for Rangerne, mens Speedy og jeg begav os på en halsbrækkende tur langs kanalen ad en absolut ikke handicapvenlig sti - nåede frem til at se, at de to fartøjer lige havdse forladt bredden for at påbegynde deres tur - råbe så højt jeg kunne: LARS! - Lars har ikke nedsat hørelse! - begge fartøjer vendte om - lidt overrasket snak på bredden og vi begav os de 500 meter tilstedet hvor Erling holdt - jeg til fods og de på vandet. Det blev en rigtigt hyggelig snak  - fantastiske mennesker, som gør det de har sat sig for, selv om mange siger at dette ikke kan lade sig gøre - eller er sindsygt! Vi er spændte på om vi mødes til vinter i syd/øst Europa! -- følg Lars, Suzi, Liva og Tiuri her: http://livetergodtfolgos.dk/2014/03/31/cycling/ http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=00saaCFqKYDed51lrtiJcepOoaxbK2XH3 Efter afsked med familien slog vi lige et smut igennem Vianen for at ende hos Erwin til frokost og middagshvil. Den videre tur har bragt os til en camperplads, som vi har besøgt tidigere - opdagede vi, da vi ankom til den.   Gratis, ingen faciliteter.

8. juli, tirsdag

Regn hele dagen, så vi har blot fortsat turen hjemad på stille og rolig vis.  Haselunne - gratis parkering - vand og tømning.

9. juli, onsdag

Regn - køligt - motorvej - frokost - landeveje - varmt - 30 grader - 1½ minuts regn - 24 grader - hurtigt stigende til 30,5 grader - nu klokken 17,30 i Trittau på autocamperparkeringen: 28 grader - let påklædt - kold øl på bordet.  Gratis, ingen faciliteter - ved friluftbad. Pludselig dukke et par lokale branbiler op og gjorde holdt lige ved os - ved nærmere eftersyn af brandfolkene, som sprang ud af brandbilerne, bemærkede vi (vi er jo hurtigt opfattende) at de var usædvanligt unge! En brandøvelse for juniorer - ganske vist uden brand - udspillede sig for vore øjne, mens vi så med på første parket.

10. juli, torsdag

Vel hjemkommet til danske sommer med 28 graders varme. Vi har kørt 3898 kilometer. Det er været en fin tur - nogen dage lidt for varmt - og så må jeg sige, at det blev lidt anstrengende at køre stor bil på de smalle engelske veje med den tætte bevoksning. Så alt i alt er vi glade for at være hjemme igen - ukrudtet står fint!!!!

England 2014

Startside

Ostend og ankomst

By, strand, race og ankomst