Spanien og Portugal 2006/07

Startside Startside

Tirsdag den 23-01-2007 15:49:59

Tørvejr igen, men kold blæst. Vores vandhane i baderummet er gået i stykker – i går så vi en campingvognsforretning, som vi så vil besøge i dag – jeg regnede nu ikke med, at vi ville finde den rette hane, men ikke noget problem der. Den er nu monteret og virker fint. Vi slapper ellers af i eftermiddag og forbereder os på at køre til Marbella i morgen.

Onsdag den 24-01-2007

Hovedpine i nat – forsvandt desværre ikke trods bad og morgenmad – tog af sted alligevel. Det var ikke så lang en tur at køre, men hovedpine og utilpashed, gør jo ikke oplevelsen uovertruffen god. Vi ankom i god behold til Camping Cabopino i nærheden af Marbella på solkysten. Vi havde lidt problemer med at finde pladsen, selv Frk. Navigator kunne ikke lede os helt til målet, så jeg måtte jo tage over, og i samråd med nogle englændere, som tilbød os råd og vejledning, ankom vi som sagt i god behold. Inden for porten var der straks en dansker, som bød os velkommen, og lidt senere, da vi kørte rundt for at finde en plads, som Rullemarie ville synes om, var der endnu en dansker, som sagde hej og velkommen. Campingpladsen er ganske fyldt, men vi har da fundet en plads, som er ok. Jeg gik i seng og sov.

Torsdag den 25-01-2007 – blæsende, regn og koldt.

Også i dag har været en lettere migræne dag, sovet det meste af dagen, kun lige været en tur på indkøb. LIDL stod til rådighed, med et glimrende udvalg af varer. Har besluttet mig til at være frist i morgen, så vi kan køre en tur.

Fredag den 26-01-2007 19:36:3

Nattemperaturen er nede på omkring 5 grader og om dagen er det heller ikke for varmt, op til 13 grader. Jeg har det fint til morgen, så vi kørte op til Rondo – der var en helt fantastik, sne over alt, det var så utroligt smukt. Temperaturen røg ned på -5 grader – men skidt pyt, jeg har da stadig sandaler på. Spaniolerne har også opfundet vejsaltet, det blev spredt flittig på bjergvejene. I Rondo vandrede/kørte vi lidt rundt, var oppe i klokketårnet, og slap heldigvis for at klokkerne bimlede, mens vi var ved deres side. En lille restaurant skulle få fornøjelsen af at servere frokost for os. Der var tre borde, med hver fire stole – menukort – ”vi gider ikke ha’ et menukort, vi køber friske råvarer hver dag, deraf laver vi en andalusisk inspireret mad, som varierer fra dag til dag – vi kan tilbyde ugens vin til favorabel pris – I har da lov til at spørge om prisen!” Sådan noget lignende stor der. Så vi sagde ja til fisk, salat og rødvin – gourmet, viste det sig – salaten var forrygende, bl.a. med stegte asparges. Erling og jeg fik to forskellige fisk – Erlings var herlig, min var kønsløs i smagen. Vinen var i top. Også regningen var i top. 68,50 Euro – over 500,00 D.kr. med drikkepenge. (jeg har ikke nerver til at regne det nøjagtigt ud) – men det er jo Aases fødselsdag (min søster) så vi kan vel skrive det på hendes regning. Lørdag den 27-01-2007 Begyndte at blive svimmel i aftes, så hovedpine – forsætter i dag, så jeg er ikke meget bevendt – det må være et migræneanfald – det har jeg ellers ikke haft i flere år. Derfor en stille og rolig dag.

Søndag den 28-01-2007

Så har vi fået uvejr, så det basker – jeg var oppe i nat og redde campingstolene og markisen – andre på pladsen sloges med deres fortelte og paraboler. Rullemarie rystede i stormen, så vi næsten ventede at den skulle lette. Blæsten fortsatte op ad formiddagen. Jeg har det i øvrigt fint i dag. I eftermiddag kørte vi til stranden og kikkede på bølgerne – de var voldsomme – men Bonnich nød det som sædvanligt. Jeg læser Dan Brown ”Morderisk Bedrag” og Erling er i gang med ”To Brødre” af Irwin Shaw – så vi er i godt selskab. Desuden har jeg kæmpet for at lave POI’er – Point of Interest – adresser på campingpladser, seværdigheder, benzintanke, ALDI og alle mulige andre. Men jeg har aldrig lært noget om koordinater – så jeg har gennemsøgt nettet for at blive klogere – jeg er blevet en lille smule klogere – efter flere timers forsøg lykkedes det mig at lave min første POI og få den til at virke på Frk. Navigator - fantastisk. Ellers har vi hygget os, som sædvanligt. Rullemarie er tydeligvis også en ældre dame, for skruer og samlinger går fra hinanden, så der er noget fornuft i, at det bliver hendes sidste langtur – men mindre ture eller som standvogn, vil hun jo stadig klare til ug+.

Mandag den 29-01-2007 09:12:56 – nat: 14,5C – regn

Trods vejret er vi blevet enige om at køre til Don Cactus campingpladsen, omkring 160 km videre langs kysten, på den anden side af Malaga. Øsende regn – men vi kom da uden for campingpladsen før de første problemer begyndte – lige uden for pladsen er der en rundkørsel – heri parkerede vi, for at få Frk. Navigator sat på sporet – den opmærksomme læser vil vel undre sig over, at vi parkerer i en rundkørsel ! – joh, men vi er i Spanien, og her er det ikke ualmindeligt at standse eller parkere i rundkørsler – nå, men vi lod Den Gamle Dame gå i tomgang, mens jeg rodede med Frk. Navigator – efter fem til syv minutter standsede jeg motoren – og da vi var klar til forsætte efter Frk. Navigators vejledninger, ja, så ville Den gamle kælling – undskyld Dame – ikke starte! Ingen strøm -- ! Skidt pyt, vi har jo en strømbooster - nå på med den – intet resultat, heller ingen strøm på boosteren! Ud med startkablerne, vise lidt ben og en venlig indfødt standsede og var villig til at yde den Gamle Dame lidt tiltrængt strøm. Efter en del kryds og tværs kørsel i rundkørslen, fik han da sin bil til at holde, så kablerne kunne nå. Nej hvor Den Gamle Dame livede op – det var noget hun kunne bruge – Vi tilbød den galante indfødte 10 Euro, men nej – man tager ikke penge for at yde ældre damer vejhjælp – virkelig en gentleman! Vores tøj var gennemblødt – men vi fik da prøvet vores nye, gule advarselsveste. Vi havde kun omkring 150 kilometer at køre til Don Cactus – stadig silede regn. Et sted vi gjorde holdt for en frokosthvil, stod Erling pludselig med højre dørs låsecylinder i hånden – så kunne han ikke tage mere den dag, sagde han – men alle gode gange tre, gjorde jeg ham opmærksom på – det syntes han bestemt ikke om. Vi ankom i god behold til Don Cactus, hvor vi fik Rullemarie bugseret ind på en plads – her er ikke mange ledige pladser – et kort hvil, og så af sted til et mercedes værksted, jeg så nogle kilometer før ankomsten. Her er lukket frem til onsdag – forstod jeg langt om længe på en venlig mand – så vi må tilbage på onsdag – indtil da, kan vi ikke låse højre fordør. Stadig regn – lasagne – Bonnich til stranden – vådt tøj – glade for at komme i seng.